De pop-up is een initiatief van het Franse bedrijf King Colis, dat zich inzet tegen verspilling door verloren pakketten een tweede leven te geven. Bezoekers kunnen zich in de pop-up store wagen aan een ware schattenjacht en kiezen uit 10 ton verloren pakketjes met mysterieuze inhoud. Van hightech producten en designerkleding of schoenen tot horloges, lederwaren, games en beautyproducten; elke aankoop is een verrassing. De pakketten worden verkocht op basis van gewicht, waardoor iedereen de kans krijgt om voor een eerlijke prijs unieke vondsten te doen.
"Niet weten wat je koopt, is deel van de pret", vertelt Killian Denis, CEO en medeoprichter van King Colis. "Of het nu een stijltang is of een paar sneakers, het blijft altijd spannend. Veel bezoekers maken er thuis zelfs een echt unboxing-moment van."
Hoe werkt het?
- Bezoekers hebben 10 minuten de tijd om in de winkel pakketten uit te kiezen.
- Het is verboden om de pakketten voor aankoop te openen.
- De pakketten worden verkocht op basis van gewicht: De prijs per 100 gram voor "standaard" pakketten is €2,49.De prijs per 100 gram voor "premium" pakketten is €2,99.
Groot succes
De eerste Arnhemse editie van King Colis, die in november 2024 plaatsvond, bleek direct een schot in de roos. De pop-upstore trok in korte tijd duizenden bezoekers en de vraag naar de verloren pakketten was erg groot. De belangstelling liet duidelijk zien dat ook in Arnhem het concept naadloos aanslaat.
Killian Denis, CEO en medeoprichter van King Colis vertelt: "Arnhem heeft ons verrast. We wisten dat het concept leefde, maar de snelheid waarmee de stad ons omarmde, overtrof alles. Je voelde de nieuwsgierigheid en het enthousiasme vanaf de eerste dag." Denis vervolgt: "Arnhem gaf ons zoveel energie dat ik niet kan wachten om te zien hoeveel mensen dit jaar weer komen ontdekken wat er in de verloren pakketjes zit!"
Een eco-verantwoorde aanpak
De Franse start-up King Colis doorbreekt deze verspilling door de pakketten op te kopen en ze een nieuw leven te geven – online via hun website of tijdens speciale evenementen in bekende winkelcentra in Europa. Sinds de start in Nederland heeft King Colis ongeveer 100 ton verloren pakketten 'gered en verkocht' en meer dan 80.000 bezoekers ontvangen. Met deze eco-verantwoorde aanpak vergroot King Colis het bewustzijn onder duizenden mensen over duurzaam en verantwoord consumeren, levert het een aanzienlijke bijdrage aan de strijd tegen verspilling
én helpt het actief mee om de ecologische voetafdruk van afval te verkleinen.Praktische informatie
(Hoofdingang, begane grond, naast The Point)
Data: Maandag 5 januari tot en met zondag 11 januari 2026
Openingstijden: Maandag 14.00 – 18.00
Dinsdag 09.00 – 18.00
Woensdag 09.00 – 18.00
Donderdag 09.00 – 21.00
Vrijdag 09.00 – 18.00
Zaterdag 09.00 – 17.00
Zondag 12.00 – 17.00
Gratis entree, voor iedereen toegankelijk. Minderjarigen moeten door een volwassene begeleid worden.
Voor wie wachttijden wil vermijden, zijn er ook fastpasses verkrijgbaar via de website van King Colis: www.king-colis.com/nl/fastpass.

6.7 ℃




























